poniedziałek, 4 marca 2013

Ciasto drożdżowe ze śliwkami i cynamonową kruszonką


Jest luty. Tęsknię już za słońcem, kwiatami, owocami...
Kiedy wczoraj podczas zakupów wypatrzyłam na stoisku śliwki, przymknęłam oko na ich pochodzenie - w lutym pod Grójcem z pewnością ich nie zebrano ;). 
Wyobraziłam sobie soczyste owoce w drożdżowym cieście.
Dorzuciłam jeszcze do koszyka drożdże, jaja i wanilię.
Popędziłam do domu i upiekłam. Pachnie i wygląda tak jak smakuje - wybornie.

Potrzebujemy:
550 g mąki pszennej
30 g drożdży świeżych
2 - 3 łyżki roztopionego masła
1 szklankę letniego mleka
1 jajo
2 żółtka
3 łyżki cukru
pół łyżeczki soli
pół laski wanilii/ łyżeczkę pasty waniliowej
8 śliwek

Robimy rozczyn z 50 g mąki, rozkruszonych świeżych drożdży, cukru, 0,5 szklanki ciepłego mleka. Kiedy rozczyn ruszy, dodajemy pozostałe składniki (z laski wanilii tylko ziarenka!) i wyrabiamy ciasto. Pozostawiamy do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.

Robimy kruszonkę:



  • 120 g mąki pszennej
  • 4 czubate łyżki cukru
  • łyżka cynamonu
  • 60 g masła
  • Wszystkie składniki ucieramy palcami.

    Wyrośnięte ciasto wkładamy do formy.


    Ciasto posmarowałam białkiem, a śliwki w połówkach poukładałam miejscem po pestce do góry i posypałam kruszonką.


    Postało jeszcze 20 min żeby drożdże ruszyły i wstawiłam do gorącego piekarnika.









    Przepis jest świetny bo ciasto jest mało słodkie i dzięki temu soczysta śliwka ląduje w centrum uwagi.



    Przepis na ciasto drożdżowe pochodzi ze strony mojewypieki.com 

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz